Tüm Duyurular

TRH1.2.PYEIS/P-03/746 Adana’da Yaşayan Genç İşsizlerin İstihdamına Yönelik Mesle...
Proje Genel Bilgileri
İŞTEYİZ
Haberler
Kapanış Toplantısı
22 Şubat 2017 Çarşamba, Seyhan Oteli ADANA
Projemizin sertifika töreni ve kapanış toplantısı 22 Şubat 2017 tarihinde yapıldı

“Adana’da Yaşayan Genç İşsizlerin İstihdamına Yönelik Meslek, Genel Beceri, Rehberlik ve Uyum eğitimleri” Projesi
“Adana’da Yaşayan Genç İşsizlerin İstihdamına Yönelik Meslek, Genel Beceri, Rehberlik ve Uyum eğitimleri” Projesi Çukurova Üniversitesi, Adana Sanayi Odası ve Adana Sürdürülebilir Kalkınma Çevre Tüketici Koruma ve Kültür Derneği ortaklığıyla derneğimiz tarafından hazırlandı. Projemizde Ege Balık, Gizerler Otomotiv, Adana Nezihe Yalvaç Turizm Lisesi iştirakçi olarak yer aldı. Proje hazırlanırken verilecek mesleki eğitimlerin seçiminde iş piyasasının en çok ihtiyacı olan ve gençlerin tercih edebileceği sektörler dikkate alındı: Yaptığımız araştırmada gençlerin en çok istihdam edildiği sektörlerin başında turizm sektörünün geldiğini gördük. Ayrıca çeşitli araştırmaların sonuçlarına göre en fazla eleman aranan meslekler arasında Mekanik İşçisi, Sekreter - İdari asistan, Restoran elemanı, Garson, temizlik görevlisi, muhasebe-ön muhasebe elemanı, ve otel personeli, aşçı, web tasarımcısı, satış danışmanı-elemanı, büro memuru, Oto elemanı, Tornacı-Kaynakçı gibi elemanların olduğunu gördük.Projeyle verilmesi planlanan eğitim konularını belirlerken gençlerin görüşlerini de dikkate aldık. Günümüzde gençlerin bilgi ve iletişim teknolojileri konularına meraklarının olduğu, ayrıca kolay istihdam edilecekleri meslekleri tercih etme eğilimlerini fark ettik. Bu ön araştırmalar sonucunda başlıca 3 sektörde meslek eğitimlerinin verilmesi planlandı: 1) Turizm, 2) Bilgi ve iletişim teknolojileri, 3) otomotiv. Turizm sektöründe Aşçılık, Yiyecek–içecek servisi, Otel ön büro, Otel kat hizmetleri mesleklerinde; bilgi ve iletişim teknolojileri sektöründe Muhasebe ve finans, Web ve grafik tasarımı, Bilgi yönetimi ve raporlama mesleklerinde ve Otomotiv sektöründe Oto bakım ve onarımı mesleğinde eğitimler planlandı. 8 meslek grubuna kendi tercihleri de gözetilerek 5 kursiyer alınarak 40 kursiyerle proje eğitimlerine başlandı. Seçilen kursiyerlere başlangıç anketleri uygulanarak proje öncesi eğitim durumları, sosyo-demografik özellikleri, yaşamdan ve projeden beklentileri belirlendi. Proje bitişinde yapılan bitiş anketleriyle bu anketler karşılaştırılarak proje boyunca gösterdikleri gelişim ve ilerlemeleri belirlendi. Ders programı ve rehber ders kitapları hazırlandı, Eğitimlerin verileceği derslik ve atölyeler hazırlandı. Nezihe Yalvaç Turizm ve Otelcilik Lisesi öğretmenlerinden Ali Ramazan Arıcan, Mustafa Ünlü, Fuat Oral, Günay Can ve Şener Akcin Turizm sektöründeki eğitimleri aynı okulda; Ç.Ü. Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Haydar Şengül, Yrd. Doç Dr. Mesut Özonur ve Yrd. Doç. Dr. Rıza Dinçer Bilgi ve İletişim Teknolojileri Eğitimlerini Ç.Ü. Meslek Yüksek Okulunda, Şehit İdari ateşe Bora Süelkan Meslek Lisesi öğretmeni Türker Güngör Oto Bakım Onarım Derslerini aynı okulda verdiler. Her meslek eğitimi 7 ay boyunca 336 saat uygulandı. Genç işsizliğin en önemli nedenleri arasında okulların eğitim programlarıyla, çalışma hayatının gerektirdiği vasıflar arasında uyumsuzluk önemli bir faktör olarak göze çarpmaktadır. Ayrıca, Şirketlerin özellikle istihdamı azalttıkları dönemde deneyimli elemanları tercih ettikleri gözlenmektedir. Şirketler günümüz ekonomik koşullarında ekibi büyütmek yerine ayrılan elemanın yerine eleman almayı tercih ediyor. Örneğin deneyimli bir muhasebe elemanı ayrıldığında yerine deneyimli birini arıyorlar. Dolayısıyla gençlerin işe alınma olasılıkları azalıyor. Projemizde bu

dezavantajları azaltmak için mesleki eğitim programları yanı sıra “Genel Beceri” ile “Rehberlik-Danışmanlık” eğitimleri de programa eklendi. Böylece okul eğitimi-iş dünyasının gereklilikleri, sosyal uyum, iletişim becerileri, işçi-işveren ilişkileri gibi birçok konuda kursiyerlerin yetiştirilmesi sağlandı. Bu eğitimler de Prof. Dr. Ülkü Köymen ve Dr. Aydın Çam tarafından 280’er saat olarak 7 ay boyunca verildi. Programa eklenen sosyal ve spor faaliyetleri ile iletişim becerilerinin kuvvetlendirilmesi beklendi. Meslek eğitimleri sonunda uygulanan bir aylık iş başı eğitimleriyle de kursiyerlerin kısa süre de olsa iş deneyimi kazanmaları amaçlandı. Kursiyerlerle programlı eğitimler dışında proje ekibiyle toplantılar, bireysel görüşmeler,geziler, yemekli toplantılar yapıldı. Uçan Balon Spor Tesislerinde Spor yaptılar. İşverenlerle toplantılar yapıldı, Program dışında gönüllü eğitmenlerden İngilizce dersleri aldılar, Kursiyerlerle proje ekibi arasında sevgi ve saygıya bağlı güçlü bir iletişim kuruldu. Uzman, eğitmen ve proje yöneticileri kursiyerlerin sadece mesleki yönden gelişmelerini sağlamakla kalmayıp onların bireysel sorunlarıyla da ilgilendiler, bazılarının aileleriyle de iletişime geçerek çeşitli sorunlarının çözümüne destek oldular Proje koordinatörü ve eğitim koordinatörü eğitimleri ziyaret ederek eğitmen ve kursiyerlerle görüşmeler yaptı, Koordinatörler, sekreter, muhasebeci, meslek ve sosyal uyum uzmanlarıyla eğitmenlerden oluşan Proje ekibi sık sık toplanarak faaliyetleri ve kursiyerlerin gelişimini konuştular. Daha iyisini yapabilmek, daha yaralı sonuçlar alabilmek için önce eğiticilerin eğitimi şeklinde başlayan bu toplantılar proje süresince devam etti. Ekip sadece programlı faaliyetler sırasında değil geri kalan zamanlarda da en iyisini yapabilmek için çalıştı.
SONUÇ: Proje eğitimleri sırasında 4 kursiyer üniversite eğitimine başladı. Üniversitenin İkinci programda eğitime başlayan bu kursiyerler proje eğitimlerini de devam ettiler. Bir kursiyer, eğitimlerin sonuna doğru iş bularak projeden ayrıldı. 5 Kursiyer iş veya başka illere yerleşim nedeniyle projeye devam edemediler. Proje sonunda 1 kursiyer kendi iş yerini açtı. Eğitimlerini tamamlayan 34 kursiyer staja devam ederek bilgilerini iş yerinde pekiştirdi. Staja devam eden kursiyerlerin bir çoğu için işe başlama şansı doğdu. Başlangıç ve bitiş anketlerini değerlendiren uzmanlara göre kursiyerler proje boyunca her bakımdan büyük gelişme gösterdiler. Hayata bakışları değişti, karamsarlıkları azaldı, özgüvenleri arttı, çevresiyle ve kendisiyle daha barışık oldu. Meslek, genel beceri, rehberlik-danışmanlık eğitimleri sırasında gerek kursiyerlerin kendi aralarında gerekse proje ekibi ile aralarında kuvvetli bağlar oluştu. Gençler yetişkinlerin bilgi ve deneyimlerini, yetişkinler gençlerin heyecanını paylaştı. Gençlerin yetişkinlerine güveni, yetişkinlerin gençlerin gücüne inancı arttı. 7 ay eğitim, 1 ay iş başı eğitimi (staj) gören, eğitmenleriyle, diğer proje personeliyle ve birbirleriyle nitelikli iletişim kuran kursiyerlerimiz şimdi geleceğe daha umutla bakıyorlar. Şimdi sıra işverende. Gençlerimize güvenin, onlara bir fırsat verin. MASALIMIZ DEVAM EDİYOR. “Sokaktan Geleceğe” Projesi ile başlayan, “Aydınlık Yarınlar”, “Negatiften Pozitife Kaynak”, “ÇUKUROVA-GIAD’la Uçan Balonlar İş Dünyasında” ve “İşte Biz” le süren Gelecek Masalımız bu projeyle de devam etti, ancak sonlanmadı. Masalsı güzelliklerle dolu gerçek yaşamları oluşturmak için derneğin yeni çalışmaları, projeleri devam edecek… Bu serüvende İşverenlerin ve yöneticilerin desteğine ihtiyacımız var. Masalımıza siz de katılın. Gençlerimize güvenin, onlara bir fırsat verin.

Ana SayfaFoto AlbümHaberlerDuyurularEğitimlerBelgelerİletişim
Bu internet sayfası Avrupa Birliği'nin katkılarıyla hazırlanmıştır. Yayının içeriği Adana’da Yaşayan Genç İşsizlerin İstihdamına Yönelik Meslek, Genel Beceri, Rehberlik ve Uyum Eğitimleri Projesi tarafından oluşturulmuş olup hiçbir şekilde Avrupa Birliği'nin görüşlerini yansıtmamaktadır.
© 2017 UÇAN BALON ÇOCUK VE GENÇLİK DERNEĞİ
faziletaksu@gmail.com Tel:3224594892 Faks: