Tüm Duyurular

TRH4.1.ISEDP/P-03/1746 Çiçekler Solmadan…
Proje Genel Bilgileri
ÇİÇEKLER SOLMADAN... PROJESİ
Etkinlikler
Etkinlik:PROJE TANITIM TOPLANTISI
Etkinlik Türü:Toplantı
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:Hakkari'deki TOBB Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğünün düzenlediği "Çiçekler Solmadan" proje toplantısı büyük ilgi gördü. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğü tarafından bir otelde düzenlenen Çiçekler Solmadan Projesinin tanıtım toplantısına Hakkari İl Milli Eğitim Müdürü Veysel Durgun, HATSO Başkanı Servet Taş, kurum amirleri, STK temsilcileri, öğretmen ve öğrenciler katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın ardından açılış konuşması yapan TOBB Mesleki Eğitim Merkezi Müdürü Abdullah Karataş, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının 2014 yılının Nisan ayında Avrupa Birliği mali desteği ile sosyal dışlanma ile mücadele amacıyla dezavantajlı birey ve grupların sosyal entegrasyonu ve istihdamına yönelik yeni bir hibe programı başlattığını söyledi. Karataş, "Yerinden edilen nüfusun büyük çoğunluğu kentte istihdam için yetersiz eğitim seviyelerine sahiptirler. Türkiye göç ve yerinden olmuş nüfus araştırmasına göre, göç edenlerin yaklaşık yarısı işsiz, diğer yarısı ise kayıtsız çalışmaktadır. "Çiçekler Solmadan" adlı projemiz ile bu şekilde göç etmiş kişilerin sosyal entegrasyonu ve istihdam edilebilirliğinin arttırılması, iş gücü piyasasına erişimlerinin kolaylaştırılması ve iş gücü piyasasına girişlerinin önünde yer alan engellerin kaldırılmasını amaç edindik" dedi. Karataş, projelerinin Türkiye genelinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına sunulan 2 bin 270 projeden destek almaya değer görülen 145 proje arasına girdiğini de sözlerine ekledi. İl Milli Eğitim Müdürü Veysel Durgun da, projelerin artık Türkiye'de gerçekleştiğini söyledi. Müdür Durgun, "Çiçekler Solmadan Projesi inşallah ilimizde istihdama dönük olan önemli projelerden bir tanesi. Biz tabi eğitim camiası olarak sadece bir projeyle değil, bundan sonra birçok proje ile devreye girmek istiyoruz. İlin sadece eğitim noktası değil birçok alanda bize ihtiyaç duyulan mesleki eğitimlerde devreye girmek istiyoruz. Bu projelerle inşallah bunları gerçekleştireceğiz diye umut ediyorum. Son olarak bu projenin yazılımında, kullanımında ve uygulamasında emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu. Tanıtım toplantısı, konuşmaların ardından "TOBB Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğü" yazılı yaş pastasının kesilmesi ve verilen ikramlarla son buldu.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:SİBAR OTEL
Adres:BULAK MAH. MERKEZ HAKKARİ
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079, 04382114940
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com
Foto Albüm:PROJE TANITIM TOPLANTISI

Etkinlik:Seramik Karo Kaplam Kursu
Etkinlik Türü:Eğitim
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:25 kişilik işsiz, yoksul, yerinden edilmiş, çalışan çocuk babası erkek grubuna verilecektir. Kursumuz toplam 792 saat olacak ve haftada 40 saat olarak verilecektir. 01/03/2017 tarihinde kursumuz başlayacaktır.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:DAĞGÖL MAH. ÇEVRE YOLU ÜZERİ ŞİMŞEK APT.
Adres:DAĞGÖL MAH. ÇEVRE YOLU ÜZERİ ŞİMŞEK APT.
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079, 04382114940
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com

Etkinlik:BİLGİSAYAR VE WEB TASARIM KURSU
Etkinlik Türü:Eğitim
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:25 kişilik işsiz, yoksul, yerinden edilmiş, çalışan çocuk annesi kadın grubuna verilecektir. Kursumuz toplam 480 saat olacak ve haftada 40 saat olarak verilecektir. 01/03/2017 tarihinde kursumuz başlayacaktır.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:HAKKARİ
Adres:MERZAN MAH. SANAYİ CAD. NO:58
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079, 04382114940
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com

Etkinlik:SIHHİ TESİSAT KURSU
Etkinlik Türü:Eğitim
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:25 kişilik işsiz, yoksul, yerinden edilmiş, çalışan çocuk babası erkek grubuna verilecektir. Kursumuz toplam 720 saat olacak ve haftada 40 saat olarak verilecektir. 01/03/2017 tarihinde kursumuz başlayacaktır.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:DAĞGÖL MAH. ÇEVRE YOLU ÜZERİ ŞİMŞEK APT.
Adres:DAĞGÖL MAH. ÇEVRE YOLU ÜZERİ ŞİMŞEK APT.
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079, 04382114940
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com

Etkinlik:METAL TEKNOLOJİSİ/KAYNAKÇILIK KURSU
Etkinlik Türü:Eğitim
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:25 kişilik işsiz, yoksul, yerinden edilmiş, çalışan çocuk babası erkek grubuna verilecektir. Kursumuz toplam 800 saat olacak ve haftada 40 saat olarak verilecektir. 01/03/2017 tarihinde kursumuz başlayacaktır.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:DAĞGÖL MAH. ÇEVRE YOLU ÜZERİ ŞİMŞEK APT.
Adres:DAĞGÖL MAH. ÇEVRE YOLU ÜZERİ ŞİMŞEK APT.
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079, 04382114940
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com
Foto Albüm:KURSİYER UYGULAMALARI

Etkinlik:YÖRESEL KIYAFET DİKİMİ KURSU
Etkinlik Türü:Eğitim
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:25 kişilik işsiz, yoksul, yerinden edilmiş, çalışan çocuk annesi kadın grubuna verilecektir. Kursumuz toplam 680 saat olacak ve haftada 40 saat olarak verilecektir. 01/03/2017 tarihinde kursumuz başlayacaktır.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:HAKKARİ
Adres:MERZAN MAH. SANAYİ CAD. NO:58
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079, 04382114940
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com

Etkinlik:YÖRESEL KİLİM DOKUMA KURSU
Etkinlik Türü:Eğitim
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:25 kişilik işsiz, yoksul, yerinden edilmiş, çalışan çocuk annesi kadın grubuna verilecektir. Kursumuz toplam 792 saat olacak ve haftada 40 saat olarak verilecektir. 01/03/2017 tarihinde kursumuz başlayacaktır.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:HAKKARİ
Adres:MERZAN MAH. SANAYİ CAD. NO:58
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079, 04382114940
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com

Etkinlik:Göç Mağdurları Rehberlik,Rehabilitasyon ve Sosyal Hizmet Semineri 1
Etkinlik Türü:Seminer
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:01.04.2017 tarihinde ilimiz merkezinde bulunan Şehit Selahattin İlköğretim Okulu konferans salonunda projemizin faaliyetlerinden olan göç mağduru ailelere rehberlik, rehabilitasyon ve sosyal hizmet seminerimizin 1. ayağını gerçekleştirdik. Seminerimize köyden kente göç etmiş 200'ü aşkın aile katıldı. Seminer okul müdürümüz sayın Abdullah KARATAŞ' ın açılış konuşmaları ile başladı. Okul müdürümüz sayın Abdullah KARATAŞ: "Değerli ailelerimiz; Göç mağduru ailelere rehberlik, rehabilitasyon ve sosyal hizmet seminerimize hepiniz hoşgeldiniz. TOBB Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğü olarak dezavantajlı kişilerin sosyal entegrasyonu ve istihdam edilebilirliklerinin geliştirilmesi hibe programı kapsamında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına sunduğumuz ve hibe almaya değer görülen "Çiçekler Solmadan..." adlı projemiz kapsamında düzenlecek 6 adet seminerin birincisi için burada toplanmış bulunuyoruz. Seminerde göç etmiş ailelerin karşılaştığı psikolojik sorunlar, aile içi iletişim konuları üzerinde durulacaktır. Seminerde ilimiz Rehberlik ve Araştırma Merkezinde 15 yıldır görev yapan psikolik danışman Hurşit DEMİR aile içi iletişim konusunu, Proje kapsamında istihdam edilen sosyal hizmet uzmanı ve psikolik danışman Vedat YALÇIN göçün doğurduğu psikolojik sorunlar konusunda bilgilendirme yapacaklardır." Seminere katılımlarından dolayı katılımcılara teşekkür ederek ve yararlı olması temennisiyle konuşmalarına son veren okul müdürü Abdullah KARATAŞ'tan sonra sözü psikolojik danışman Hurşit DEMİR aldı. Psikolojik Danışman Hurşit DEMİR köyden kente göç etmiş ailelerde görülen en büyük sıkıntılardan biri olan aile içi iletişim eksikliği konusunu işlerken insanın gelişim dönemleri hakkında bilgi verdi. Çocuk ile kurulması gereken iletişimi anlatırken değişik örnekler veren Hurşit DEMİR seminerde aile bireylerinin sorularını da alarak cevapladı. "Çiçekler Solmadan..." projesinin 2017 yılı ekim ayı itibariyle son bulacağını söyleyen Hurşit DEMİR ailelere psikolojik destek için her zaman hazır olduğunu söylemesi büyük alkış aldı. Aile içi iletişim ve aile içi şiddet konularında 45 dakikalık konuşmalarının ardından sözü Psikolojik danışman Vedat YALÇIN'a bıraktı. Psikolojik danışman Vedat YALÇIN ilimizde gerçekleşen köyden kente göçün sebepleri ve göç sonucu ilimize yerleşen ailelerin karşılaştığı sorunlar konusunda ailelere bilgi verdi. Göçün doğurduğu psikolojik sorunlar üzerinde yaklaşık 30 dakikalık sunum yapan Vedat YALÇIN 2. seminerde çocuk işçiliği konusunu işleyceğini söyleyerek konuşmasında son verdi. Psikolojik danışmanın konuşmaları ardından söz alan okul müdürü Abdullah KARATAŞ seminerin burada son bulduğunu ve seminerimizin öğretmen odasında bırakılan ikramlarımızla devam edeceğini duyurdu. Katılımcılar "Çiçekler Solmadan..." projesine katkısı bulunan tüm çalışanlara teşekkür etti ve seminer ikramların ardından son buldu
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:Şehit Selahattin İ.Ö.Okulu Konferans Salonu
Adres:Dağgöl mah. Çevre Yolu Üzeri
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com
Foto Albüm:1. AİLE SEMİNERİ

Etkinlik:Göç Mağdurları Rehberlik,Rehabilitasyon ve Sosyal Hizmet Semineri 2
Etkinlik Türü:Seminer
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:Mesleki yetersizlik ve sermaye azlığı zorunlu köyden kente göç etmiş insanları istihdam dışı bıraktı. Bu eğitimin temel amacı hedef grubu köylerine dönüş yapmaya ve mesleki kurslara teşvik etmektir. Her iki seçenek onların sosyal etntegrasyonu için caziptir. Bu insanlar biraz da hayata küsmüş kişilerdir. Yoksullukları çocuklarının eğitim dışına itilmelerine neden olmuştur. Eğitim faaliyetleri çerçevesinde onların girişimcilik cesaretleri artırılmaya çalışılacaktır. Girişimcilik cesreti ve özgüven kazanmaları hedef kitleyi tekrar eknomik ve sosyal hayatın bir parçası haline getirecektir. Bu amaçla; 29.04.2017 tarihinde saat 14:00 te Dağgöl Mah. Çevre Yolu Üzeri Şimşek Apt. adresinde bulunan kurs merkezimizde düzenlenen "Göç mağduru ailelere rehberlik,rehabilitasyon ve sosyal hizmet sunma" seminerine katılım çok yoğun oldu. Seminerde Hakkari Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü'nde çalışan psikolojik danışman Hurşit DEMİR aile bireylerine göç ile ortaya çıkan psikolojik sorunlar üzerinde konuşma yaptı. "Çiçekler Solmadan..." adlı projemiz kapsamında istihdam edilen sosyal hizmet uzmanı Vedat YALÇIN ise aile bireylerinin çocuk eğitimine vermeleri gereken önemi slaytlar eşliğinde anlattı. Aile bireylerinden gelen sorular ve sorunlar dinlendi. Psikolojik danışman ve sosyal hizmet uzmanı ailelerin soruduğu sorulara cevap verdi ve ailelerin özellikle çocuklarda yaşadıkları sorunlarda nasıl hareket etmeleri gerektiği uzmanlarımızca anlatıldı. Seminer katılımcılara verilen ikramlarla son buldu.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:KURS MERKEZİ
Adres:DAĞGÖL MAH. ÇEVRE YOLU ÜZERİ ŞİMŞEK APT.
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com
Foto Albüm:GÖÇ MAĞDURU AİLELERE REHBERLİK , REHABİLİTASYON VE SOSYAL HİZMET SUNMA SEMİNERİ 2

Etkinlik:ALMANYA TEKNİK GEZİSİ
Etkinlik Türü:Mesleki Gezi
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:TOBB Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğü'nün "Dezavantajlı kişilerin sosyal entegrasyonu ile İstihdam edilebilirliklerinin geliştirilmesi hibe programı" kapsamında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na sunduğu ve hibe almaya değer görülen "Çiçekler Solmadan..." adlı proje kapsamında okul müdürlüğünden 3 öğretmen, Özel sektör temsilcilerinden 3 temsilci ile 2 kursiyer Almanya ya teknik gezi düzenledi. Düzenlenen gezi de katılımcıların tüm giderleri Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edildi. Ekip 07.05.2017 tarihinde ilimizden hareket ederek Antalya üzerinden Münih hava alanına ulaştı. 11 gün sürecek teknik gezi kapsamında; Almanya-Münih ilinde bulunan çeşitli meslek okullarını ziyaret edecek olan ekip çalışmalarına 08.05.2017 tarihinde başladı. Önceden randevu alınan 5 meslek okulu ve Ticaret Sanayi Odası sırasıyla ziyaret edildi. Ziyaret esnasında Almanya'nın mesleki eğitim sistemi hakkında bilgiler toplandı. Ziyaret edilen okul müdürlerine ekibimiz tarafından çeşitli sorular soruldu. Almanya da uygulanan mesleki eğitim sisteminin ülkemizde uygulanan sistem ile benzerlik taşıdığı ancak Almanya da öğrencilerin uygulama yapmaları için son teknoloji ile donattıkları atölyelerin olması eğitimin kalitesini arttırmıştır. Proje sahibi olarak okulumuz TOBB Mesleki eğitim merkezi birçok alanda hizmet verirken Almanya da mesleki eğitim veren okulların herbirinin bir alanı geliştirmek için açıldığı görüldü. Ekibimizin izlenimlerine göre ; * Mesleki bilgi , beceri ve yeterliliği bulunan eleman sıkıntısı yaşayan ülkemizin de atölye donatımına önem vermesi ile mesleki eğitim kalite kazanacaktır. * Almanya da Özel Sektör - Mesleki Okul ilişkisinin çok güçlü olması öğrencilerin uygulama yapmalarına imkan sağlamıştır. Ülkemizde de özel sektörün eğitime vereceği katkı ile yaşanan sıkıntılar daha kolay atlatılacaktır. * Almanya da her alan için ayrı okulların açılması ve öğrencilerin yeteneklerine göre ilköğretimde iken yönlendirilmeleri mesleki eğitimi geliştirmiştir. Ülkemizinde tematik okulların açılmasına hız vermesi mesleki okullarımızın tercih edilen okullar olmasını sağlayacaktır. Teknik gezi ekibimizin Almanya ya hareket etmeden önce İl Kültür Müdürlüğü'nden temin etmiş olduğu ilimizi tanıtan materyaller ile "Çiçekler Solmadan..." projesinin tanıtımı için basılan materyalleri gittiği her okulda okul müdürüne takdim etti. Hem "Çiçekler Solmadan..." projesi hemde ilimizin tanıtımı verilen hediyelerle yapıldı. Teknik gezi ekibimiz 19.07.2017 tarihinde Köln hava alanından havalanmış Antalya aktarmalı Van iline ve daha sonra da Hakkari ilimize ulaşmışlardır. "Çiçekler Solmadan..." Proje ekibi olarak Almanya da ekibimizi sıcak ve samimi karşılayan okul müdürlerine, ilimizde projemize desteklerini esirgemeyen tüm kamu kurum ve kuruluşlarına, tüm sivil toplum örgütlerine şükranlarımızı sunuyoruz.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:ALMANYA MÜNİH
Adres:
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com
Foto Albüm:ALMANYA TEKNİK GEZİSİ

Etkinlik:Göç Mağdurları Rehberlik,Rehabilitasyon ve Sosyal Hizmet Semineri 3
Etkinlik Türü:Seminer
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:"Çiçekler Solmadan..." Projesi kapsamında Göç mağduru ailelere rehberlik,rehabilitasyon ve sosyal hizmet sunmak faaliyeti çerçevesinde ailelere 3. seminer sosyal hizmet uzmanımız tarafından gerçekleştirildi. 25.05.20107 tarihinde gerçekleşen seminere zorunlu göç etmiş ailelerimiz katıldı. Daha önceki aylarda gerçekleşen seminerlerde göç sonrası insanların yaşadığı psikolojik travma üzerinde duran sosyal hizmet uzmanı Vedat YALÇIN bu seminerde ailelerin çocuklarla, çocukların aileleriyle olan iletişimlerinin nasıl olacağı üzerinde duruldu. Aile bireylerinin aralarındaki iletişimin çocuğun gelişimi üzerindeki etkilerini slaytlar eşliğinde anlatan sosyal hizmet uzmanı aile bireylerinden gelen sorulara da cevaplar verdi. Aile bireylerinin merak ettikleri tüm sorulara cevaplardan sonra yaklaşık bir saat süren seminer aileler için proje kapsamında hazırlanan ikramlar dağıtıldı. Seminere katılan tüm ailelerin proje kapsamında tutulan servislerle evlerinden alınarak seminerin verileceği kurs merkezine getirilmesi ve seminerden sonra ailelerin tekrar evlerine bırakılmasından çok memnun olan aileler projede emeği geçen tüm proje ekibine teşekkürlerini sundular.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Adres:MERZAN MAH. SANAYİ CAD. NO:58
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com
Foto Albüm:GÖÇ MAĞDURU AİLELERE REHBERLİK , REHABİLİTASYON VE SOSYAL HİZMET SUNMA SEMİNERİ 3

Etkinlik:Göç Mağdurları Rehberlik,Rehabilitasyon ve Sosyal Hizmet Semineri 4
Etkinlik Türü:Seminer
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:"Çiçekler Solmadan..." Projesi kapsamında Göç mağduru ailelere rehberlik,rehabilitasyon ve sosyal hizmet sunmak faaliyeti çerçevesinde ailelere 4. seminer; sosyal hizmet uzmanımız tarafından gerçekleştirildi. 30.06.20107 tarihinde gerçekleşen seminere zorunlu göç etmiş ailelerimiz katıldı. Daha önceki aylarda gerçekleşen seminerlerde ailelerin çocuklarla, çocukların aileleriyle olan iletişimleri üzerinde duran sosyal hizmet uzmanı Vedat YALÇIN bu seminerde ergenlerin aileleriyle olan iletişimlerinin nasıl olacağı , ebeveynlerin ergenlerle iletişim kurarken nelere dikkat edilmesi gerektiği üzerinde duruldu. Ergenlik dönemindeki çocuğunuzla iletişim kurmak sizin için genellikle zorlayıcı olabilir. Çünkü ergenlik döneminde, ergen hayatındaki fiziksel, duygusal ve sosyal değişimleri, anne ve baba ise değişen çocuğunu anlamaya çalışmakla uğraşır. Bu süreçte, anababalar çocuklarını büyütürken değişik pek çok yanlış davranışta bulunabilirler. Çocuğa karşı gösterilen yanlış tutumlar her ailede değişkenlik gösterebilir. Psikolojik danışmanlık sürecinde genellikle, aileler bizlerden, ergenlik dönemindeki çocuklarıyla nasıl iletişim kurabilecekleri ve nasıl başarılı ebeveyn olabilecekleri ile ilgili püf noktaları, hatta deyim yerindeyse formüller isterler. Ancak danışmanlık sürecindeki gözlemlerimin gösterdiği, sorun yaşayan ailelerin hemen hepsinde olan ortak yanlışın, “anne ve babanın birbirine karşı olan tutumu” ve “ebeveynlerin çocuğa karşı olan ortak tutarlılıkları” ile ilgili olduğudur. Bu nedenle, bu seminerde öncelikle “Anne-Baba-Çocuk” arasındaki iletişim üçgeninde üzerinde durulması gereken temel başlıklara ilişkin yol gösterici bilgilere, ardından ise ergenle iletişim kurarken ailenin dikkat etmesi gereken bazı püf noktalarına yer verilmiştir. İletişim: Aile bireylerinin birbirlerine karşı duygularını ve ne düşündüklerini içtenlikle ifade edebilmeleri çok önemlidir. Aile içinde herkesin görüş ve fikirlerini açıklamasına izin verilmesi, her aile üyesinin fikirlerinin saygıyla karşılanması, aile içindeki iletişimi kolaylaştıran bir yaklaşımdır. Sadece babanın ya da annenin, görüşlerini ifade ettiği ama çocuğun görüşlerinin sürekli baskılandığı bir aile ortamında sağlıklı bir ilişkiden bahsetmek mümkün olmaz. Anababa liderliği: Anne ve baba aileyi ortak bir liderlikle, net açıklayıcı ve tutarlı mesajlar vererek yönetmelidir. Aileyi ilgilendiren belli konularda liderlik annede iken, başka alanlarda idare babada olmalıdır. Aile içinde anne ve baba rollerinin, çocuğun anlayabileceği şekilde açık, net, tutarlı olması gerekir. Disiplin: Annebaba otoritesinin olması ile, otoriter davranışın olması birbiriyle karıştırılmamalıdır. Çocukların, idarenin annebabada olduğunu algılaması önemlidir. Aile içindeki tüm aile üyelerinin uyması gereken kuralları ve çocuğunuzun üstlenmesini beklediğiniz sorumlulukları, sert ve katı bir tutumla izah etmek yerine, anne ve baba olarak kendi aranızda tutarlı davranarak ve çocuğunuza model olarak açıklamanız çok daha uygun olacaktır. Kişisel sorumluluk: Ailenin her üyesi kendi davranışlarının sorumluluğunu taşımayı kabul etmelidir. Kaç yaşında ya da hangi konumda olursa olsun, her birey zaman zaman hata yapabilir. Ergenin hata yapması, onun sürekli aynı hataları tekrar edeceği ya da kötü bir insan olduğu anlamına gelmez. Bu hatalarının kendi payına düşen kısımlarıyla ilgili sorumluluk alması ve hatalarının etkilerini ve sonuçlarını fark edebilmesi her şeyden önemlidir. Ergenin bu aşamaya gelebilmesi için, anne ve baba önemli bir rol modeldir. Başkalarına saygı: Anababanın önce birbirlerine, sonra çocuklarına ve başkalarına saygı göstererek olumlu model olması çok önemlidir. Eğer baba, çocukların annesini aşağılıyorsa ya da anne çocukların babası ile alay ediyorsa, çocuklar bu yaklaşımlardan olumsuz çıkarsamalar yapacaklardır. İleride ise ne ailesi olarak size ne de çevresindeki insanlara saygı duymayı öğrenemeyecektir. Birbirini sevmek: Anne ve babasından ilgi göremeyen çocuk, ilgiyi başka yerlerde arar ve bulamazsa öfke hisseder. Eğer çocuk bu öfkeyi kendine yöneltirse, keder ve ümitsizlik hisseden çocuk içine kapanabilir. Ya da öfkesini çevresine yönelten çocuk, her zamankinden daha saldırgan, yıkıcı ve uyumsuz davranışlar sergileyecektir. Böyle bir durumda, bu çocuğun aklından geçen düşünce şu olabilir: “Eğer annem ve babam bile beni sevmiyorsa, hayatta hiç kimse beni sevmeyecektir, ben sevilmeye değer biri değilim!” Bir arkadaş ve ebeveyn olmak arasındaki sınırı koyabilmek: Bazı annebabalar, çocuklarıyla daha yakın iletişim kurmak adına arkadaş rolüne daha fazla önem verip, ebeveyn rolünü hafife alabilirler. Bazen ebeveyn, çocuğunun “en iyi arkadaşı” olmaya çalışır. Oysa ergenlerin pek çok arkadaşı olabilir ama sadece tek bir anne ve babası olur. Ebeveynler arkadaş olmak uğruna, çocuklarını anne ve baba rolünden mahrum etmemelidir. Çocuğuna sevgi göstermek: Yaşı kaç olursa olsun, tüm çocuklar ebeveynleri tarafından sevilmek ister. Pek çok ebeveyn, her açıdan kendini iyi bir aile olarak algılamasına rağmen, önemli bir noktayı göz ardı edebilir: “Sevgimizi yeterince göstermek.” Özellikle bizim toplumumuzda, bazı babalar “sevgilerini göstermek” dışında iyi bir eştir ya da babadır. Babası tarafından sevilmediğini hisseden ergenin ailesiyle görüşüldüğünde, şöyle bir savunma cümlesiyle karşılaşırız: “Babası onu gerçekten çok seviyor, ama işte sevgisini gösteremiyor.” Anne babaların diğer bir yanılgısı ise “Çocuğumuz, bizim onu ne kadar çok sevdiğimizi biliyordur” düşüncesidir. Oysa hem çocukların, hem ergenlerin, hem de yaşı kaç olursa olsun tüm bireylerin sevildiklerini hissetmeye ve görmeye ihtiyaçları vardır. Aile üyelerinin birbirlerine olan sevgilerini ve yakınlıklarını hem söz, hem de davranışları ile gösterebilmeleri çok önemlidir. ÇOCUKLARI ERGENLİK DÖNEMİNDE OLAN EBEVEYNLERE İLETİŞİMLE İLGİLİ DİĞER PÜF NOKTALARI Konuşma isteği çocuğunuzdan gelirse konuşmak daha kolay olacaktır. Bir taraf konuşmayı istemeyince ve bu istemeyen taraf ergenlik dönemindeki çocuğunuz ise, o konuşmanın keyifli ve verimli olması pek mümkün olmaz. Eğer zorlama yoluyla çocuğunuzla bir konuşma yapmaya hazırlanıyorsanız, biraz direnişe hazır olmalısınız  Eğer sizinle konuşmak, ergenin kendi fikri ise hem daha istekli olacak, hem de sizin anlattıklarınızın üzerindeki etkisi daha güçlü olacaktır. Sizin konuşmak istediğiniz bir zamanda, çocuğunuz konuşmak istemeyebilir ve sizi reddedebilir. Eğer o anda konuşmak istemiyorsa, onun konuşmak isteyeceği başka herhangi bir zamanda, sizin de konuşmak ve paylaşmak için hazır olduğunu çocuğunuza belirtip, geri çekilin. Ama konuşmak istediğiniz konunun üzerinin örtülmesine de izin vermeyin. Çocuğunuzla konuşurken kendiniz olun. Çocuğunuzla rahat ve samimi bir ortamda, en doğal halinizde, olduğunuz gibi konuşun. Bazı aileler, ergenlik dönemindeki çocuklarını anladıklarını göstermek için sanki kendileri de genç bir çocukmuş gibi davranırlar. Ama bu yaklaşım, ergenlik dönemindeki çocuğunuza sahte ve itici gelebilir. Bunun tam tersi, aşırı gururlu ve katı olmanızın da bir yararı olmaz. Bir konu hakkındaki görüşünüzü belirtirken dürüst olun. Hiçbir zaman eğriye doğru demeyin. Örneğin, yalan söylemek gibi ahlaki gelişime dayanan bir davranışı “yalan değil, yanlış söylenmiş sözler” olarak tanımlamayın. Ergenin cevap vermesini yüreklendiren sorular sorun. Çocuğunuza suçlayıcı ya da yargılayıcı sorularla yaklaşmayın. Örneğin, “Neden bu kadar kabasın, inatçısın, tembelsin? Kime çektin bilmem ki?” gibi sorular, çocuğun kendini savunmaya almasına ve onun da size karşı agresif yaklaşmasına sebep olur. Çocuğunuzla daha iyi iletişim kurmak için sorularınıza, “…… hakkında ne düşünüyorsun? Senin fikrine göre ………..’nın sebebi ne olabilir?” gibi cümlelerle başlamanız daha uygun olacaktır. Ergen çocuğunuzun konuşmasına izin verin. Bazen anne ve babalar çocuklarından şikayetçi oldukları durumlarda, “Bunu neden böyle yaptın/yapmadın?” gibi soruları arka arkaya sıralarlar. Oysa bu peşpeşe sıralanan sorular, suçlayıcı bir anlam içerdiği gibi çocuğun konuşmasına da fırsat vermez. Eğer ebeveyn durmaksızın, nefes almadan konuşursa, çocuğunuzla aranızdaki konuşma bir monologa dönüşecektir ve bunun karşılığında ergen hiç konuşmayacaktır. Ders vermekten kaçının. “Ben senin yaşındayken…”,"Bizim zamanımızda böyle davranışlar…”, “Eskiden her şey çok zordu” gibi cümleler, sizin çocuğunuzla olan iletişiminizi kesintiye uğratır. Çünkü çocuğunuz bu tarz cümleleri, “Annem/Babam bana yine nutuk çekiyor” şeklinde algılar. Bu cümlelerin yerine, onlara neye kızdığınızı ve ne hissettiğinizi söyleyin. “……….. yaptığında kızıyorum” veya “………..yı bir daha yapmazsan sevinirim” gibi cümleler idealdir. Disiplin verirken, çocuğunuzun hem yetenek ve niteliklerinden, hem de sorumluluklarından söz edin. Güzel, olumlu cümlelerle ve ergenin olumlu özelliklerini vurgulayarak söze başlamak, ergenin sizi dinlemesini artırır. Örneğin, “Sen ne kadar bencil bir çocuksun, kendinden başkasını düşünmüyorsun, kardeşine böyle davrandığın için kendinden utanmalısın!” demek yerine, “Sen özenli ve karşısındaki kişinin düşüncelerine önem veren bir gençsin. Buna rağmen kardeşine böyle davranman beni şaşırttı ve üzdü. Bu davranışlarını telafi edeceğine inanıyorum.” demek daha doğrudur. Ergenin kusurları olduğu gibi, mutlaka övülecek özellikleri de vardır. Bu olumlu özelliklerin annesi, babası ve yakın çevresi tarafından fark edildiğini görmek ise, ergeni gururlandırır ve olumlu davranışlarını sürdürmesini sağlar. Ergenin söyledikleri ile davranışları arasındaki farkı fark edin. Ergenler bazen radikal fikirlere sahip olabilir ve bu fikirlerini açıkça ifade ederek ebeveynlerini isyan ettirebilirler. Onların bu fikirlerini telaşla ve panikle karşılar, ani tepkiler verir, bu fikirlerini sert bir tutumla eleştirir ya da küçümserseniz, aranıza kocaman bir iletişim engeli girmiş olur. Burada önemli olan, ergenin düşüncelerinden çok, ergenin davranışlarıdır. Yani bu düşünceleri davranışa dönüşüyor mu dönüşmüyor mu, önemli olan budur. Çocuğun sergilediği davranışları ile ileri sürdüğü fikirleri her zaman aynı olmayabilir. Çocuğunuzun size olan güvenine saygı gösterin. Çocuğunuzun size söylediklerine değer vermeniz ve onu anlamaya çalışmanız, onun anlattıkları ile alay etmemeniz, çocuğunuzun size güven duyması için çok önemlidir. İletişimin temelinde güven duygusunun olması, pek çok olumlu duyguyu ve davranışı da beraberinde getirir. Sosyal hizmet uzmanı aile bireylerinden gelen sorulara da cevaplar verdi. Aile bireylerinin merak ettikleri tüm sorulara cevaplardan sonra yaklaşık bir saat süren seminer aileler için proje kapsamında hazırlanan ikramlar dağıtıldı. Seminere katılan tüm ailelerin proje kapsamında tutulan servislerle evlerinden alınarak seminerin verileceği kurs merkezine getirilmesi ve seminerden sonra ailelerin tekrar evlerine bırakılmasından çok memnun olan aileler projede emeği geçen tüm proje ekibine teşekkürlerini sundular.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Adres:MERZAN MAH. SANAYİ CAD. NO:58
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com
Foto Albüm:GÖÇ MAĞDURU AİLELERE 4. SEMİNER

Etkinlik:Göç Mağdurları Rehberlik,Rehabilitasyon ve Sosyal Hizmet Semineri 5
Etkinlik Türü:Seminer
Etkinlik Durum:Etkinlik Kapanmış
Açıklama:"Çiçekler Solmadan..." Projesi kapsamında Göç mağduru ailelere rehberlik,rehabilitasyon ve sosyal hizmet sunmak faaliyeti çerçevesinde ailelere 5. seminer; sosyal hizmet uzmanımız tarafından gerçekleştirildi. 31.07.20107 tarihinde gerçekleşen seminere zorunlu göç etmiş ailelerimiz katıldı. Daha önceki aylarda gerçekleşen seminerde ergenlerin aileleriyle olan iletişimlerinin nasıl olacağı , ebeveynlerin ergenlerle iletişim kurarken nelere dikkat etmesi gerektiği üzerinde duran sosyal hizmet uzmanı Vedat YALÇIN bu seminerde anne babanın görevleri üzerinde durdu. Sosyal Hizmet Uzmanı Vedat YALÇIN ; " Ruhsal ve toplumsal anne baba olmak demek ebeveynin çocuğunun bu yönde gereksinimlerini karşılaması ve yine ebeveynin bunu yaptığı için mutluluk duyması anlamına gelir. Peki çocuğumuzun ruhsal ve toplumsal olarak yetiştirmek için ne yapmalıyız? Öncelikle çocuğun ailesinin çok sağlam temelleri atılmış olup anne , baba , kardeş ..vb rolleri iyi bilmesi ,benimsemesi ve ona uygun davranması çocukta bir " aile" kavramının oluşmasını sağlar ve böylelikle çocuğun ilk toplumsallaştığı grup olan kendi ailesinde bu adım sağlam atılmış olur. Aileden aldığı bu sağlam adımda ruhsal olarak ; sevgi , saygı,şefkat,güven duygusu , kendini bir birey olarak görmesi ,örnek alınabilecek anne baba örneğinin sunulması,sıcak bir yuva ...gibi gereksinimleri vardır. Bunların sağlanması ile çocuk kendine güvenli bir kişilik ve sağlıklı kişilik özellikleri geliştirir. Çocuğun toplumsal gereksinimleri arasında sağlıklı bir aile kurumunda yaşamak ,ailenin bir bireyi olduğunu kavramak, toplumun değerlerini tanımak , toplumsallaşmak, diğer insanlarla ve özellikle yaşıtları ile iletişim kurmak,arkadaşları arasında değerli bir üye olmak,diğer insanların arasında belirli bir konumda olmak sayılabilir . Bu özellikleri ayrı ayrı yazmış olsak da bu özelliklerin hepsi tümüyle bir çocuğun ruhsal, bedensel ve toplumsal olarak sağlıklı bir şekilde gelişmesinde rolü vardır. Günümüzde anne babaların çocuklarının gelişiminde daha çok çocukların biyolojik gereksinimlerine özen gösterdiğini görüyoruz .Aynı şekilde saydığımız ruhsal ve toplumsl özelliklere de özen gösterilip çocuğun yetişmesinde onları da olmazsa olmaz bir faktör olarak düşündüğünde çocuklar tamamıyla tüm gereksinimleri karşılanmış olarak büyümeye hazır hale gelirler. Anne babalığın çocuk yetiştirmesinde öğrenme ile ilgisi vardır. Her anne baba önce kendi ailesinde anne babalığı öğrenir. Bu öğrenmeler örnek olarak her zaman çok uygun olmayabilir. Sonraki yıllarda çocuğumuzu yetiştirirken bu davranışları düzeltmeye hatta değiştirmeye çalışırız ve çocuklarımıza öyle uygularız. Anne baba öğrenmelerinde toplumsallaşma da bize yol gösterir. Topmlumun anne baba beklentilerini öğreniriz ve çevremizdeki anne babaların davranışlarını gözlemleriz. Tüm bunların sonucunda çevremizde anne babalıkla ilgili bir imge oluşur. Toplumumuzda anne babalar iyi anne babalığın çocuğun her istediğine olumlu cevap vermek, yemeyip yedirmek, giymeyip giydirmek,anne babasının kendisi için yapamadıklarını kendi çocukları için yapmak, saçını süpürge etmek olduğunu düşünür. Mesela çocuğun istediği ayakkabıyı almak için bazı zorunlu harcamalardan kısıntıya gidebilir ve hatta borca girebilir. Bunlar daha çok biyolojik ve kısmen de olsa toplumsal anne babalıkla alakalı bir durumdur. Bunları yapan anne babalar diğer çocuklarla kendi çocuğunu kıyaslayıp aşağılayabilir , değersizleştirebilir,duygu ve düşüncelerine değer vermeyebilir, çocuğu için yaptıklarını başına kalkar, güvenmeyebilir,şiddet (sözel, fiziksel,duygusal) uygulayabilir,iyi örnek olmayabilir. Günümüzde aileler artık "çocukerkil aile" niteliğine bürünmüştür.Yani artık ailenin merkezi çocuk ve çocuğun istekleridir.Ailenin toplumsal ilişkileri onun derslerine sınavlarına ve hatta çocuğun kaprisine göre ayarlanır.Bazı anne babalar çocuğun istediklerini ne kadar yerine getirirse o kadar iyi anne baba olduklarını sanırlar. Böyle bir ilişki çerçevesinde ve aile ortamında çocuklar nereye koşuyor?Anne-babalar çocukerkil aileye alışmış gibi görünmektedir, fakat bir yandan da bundan pek hoşnut olmadıkları anlaşılmaktadır. Çözüm için anne-babalara, topluma ve toplumun değer yargılarının korunmasına gerek vardır. Unutmayalım ki çocuklarımız bir fırında işleme alınmamış hamur gibidir anne babalar isteseler ondan çok güzel pastalar börekler çörekler çıkartırlar isterseler de hamuru bozarlar, bozulmuş hamur olarak fırında pişmeye hazır hale gelirler" dedi. Sosyal hizmet uzmanı aile bireylerinden gelen sorulara da cevaplar verdi. Aile bireylerinin merak ettikleri tüm sorulara cevaplardan sonra yaklaşık bir saat süren seminer aileler için proje kapsamında hazırlanan ikramlar dağıtıldı. Seminere katılan tüm ailelerin proje kapsamında tutulan servislerle evlerinden alınarak seminerin verileceği kurs merkezine getirilmesi ve seminerden sonra ailelerin tekrar evlerine bırakılmasından çok memnun olan aileler projede emeği geçen tüm proje ekibine teşekkürlerini sundular.
Yürüten:HAKKARİ TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİKoordinatör:AB
İl:HAKKARİYer:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Adres:MERZAN MAH. SANAYİ CAD. NO:58
İrtibat Kişisi:NAZİF ÖZERÜnvanı:PROJE ASİSTANI
Kurumu:TOBB MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İrtibat Telefonu:05054955079
e-Posta:n_ozer1981@hotmail.com
Foto Albüm:GÖÇ MAĞDURU AİLELERE 5. SEMİNER

Ana SayfaFoto AlbümHaberlerDuyurularEğitimlerEtkinliklerBelgelerİletişim
FG